برای بیان علت لزوم طراحی مبل ، باید در نظر داشت که درصد زیادی از افراد جامعه بخش زیادی از ساعات شبانه روز خود را در داخل فضا های بسته و سر پوشیده مانند منازل ، مراکز تجاری ، اماکن عمومی ، ادارات و … سپری می کنند . بر این اساس چگونگی طراحی مبلمان مورد استفاده در این فضاها ، چه از لحاظ فرم ، چه از لحاظ رنگ آمیزی ، چیدمان و … از امور مؤثر در بهینه سازی و تسهیل امور کاربران آن فضا محسوب می شود و سامان بخشی در این زمینه به نحوی که مبلمان های طراحی شده قابلیت چیدمان در فضاهای رایج موجود را داشته باشد ، می تواند به نحوی چشم گیر سبب افزایش رضایت ذهنی و آسایش و ایجاد انگیزش زیاد در انجام امور شبانه روزی افراد شود . پس بر این اساس ، می توان علل اهمیت طراحی مبلمان را متصور شد .

طراحی مبلمان در بالاترین سطوح زیبایی شناسی ، عملکردگرایی و ارگونومیکی ، یکی از اصلی ترین اهداف و انگیزه های ارائه خدمات در مجموعه آرایان دیزاین است . که امیدواریم با عنایات یگانه خالق زیبایی ها به ثمر بنشیند . مجموعه آرایان دیزاین به بالا بردن کیفیت خدمات در زمینه طراحی مبلمان به عنوان یک هدف راهبردی بلند مدت نگاهی خاص و حساس دارد و تمام ظرفیت و قدرت خود را در ارائه خدماتی خاص و متفاوت نسبت به خدمات ارائه شده و موجود در بازارهای جهانی و داخلی ، به کار خواهد بست .


به صورت کلی می توان طراحی مبلمان را حاصل دو رویکرد اصلی طراحی دانست :

الف : طراحی مبلمان با رویکرد تزئین ظاهر و بدنه مبلمان و همچنین محیط و فضای قرارگیری مبلمان .

ب : طراحی مبلمان با رویکرد کاملا کاربردی و با هدف ساخت و تولید قسمتی از وسائل و تجهیزات مورد نیاز انسان جهت تسهیل امور در محیط های مسکونی ، تجاری و … خواه آن فضا ، فضای داخلی باشد ، که در این صورت فرایند طراحی به نوعی زیر مجموعه طراحی داخلی خواهد بود . و خواه آن فضا ، فضایی خارج از بنا باشد ، که در این صورت فرایند طراحی در زیر مجموعه طراحی فضای بیرونی و یا طراحی مبلمان باغی قرار خواهد گرفت   .