آینه های دکوراتیو ابزاری برای ایجاد ویژگی های بصری فوق العاده

آینه وسیله‌ای است که همه ما روزانه بارها با آن سر و کار داریم یکی از پرکاربردترین وسایل در فضاهای مختلف محسوب می‌شود در گذشته آینه ها ظاهر و کاربردهای ساده‌ای داشتند تنها برای بررسی وضعیت چهره و ظاهر مورد استفاده قرار می‌گرفتند سال‌ها و هنر آیینه‌کاری پدید آمد به عنوان وسیله‌ای برای تزیین فضاهای مختلف کاربرد تازه ای یافت.

آینه دکوراتیو یکی از انواع آینه میباشد که امروزه کاربرد بسیار زیادی در فضاهای مختلف دارد با استفاده از آینه دکوراتیو میتوان ایده ها و طرح های خلاقانه بسیار زیادی را در دکوراسیون داخلی فضاهای مختلفی ایجاد نمود آینه سبب انعکاس نور می شود و این بازتاب نور سبب بزرگتر و روشن تر جلوه دادن فضا خواهد شد. استفاده از آینه دکوراتیو در دکوراسیون داخلی می تواند فضای متفاوت را ایجاد نماید و ویژگی‌های بصری فوق‌العاده‌ای را به محیط بیفزاید.

ساخت آینه دکوراتیو

آینه های دکوراتیو ممکن است از شیشه یا پلکسی گلاس تولید شود آینه دکوراتیوی که از شیشه ساخته می شود نور را به صورت زیباتری منعکس می نماید ولی در مقایسه با پلکسی گلاس وزن بیشتری داشته و احتمال شکستن آن بالاتر میباشد آینه دکوراتیو پلکسی گلاس وزن کمتری دارد شکستن آن کمتر می باشد علاوه بر این انعطاف بالاتری در طراحی و ساخت مدل های متنوع آینه دکوراتیو دارد قیمت آینه دکوراتیو که با پلکسی گلاس تولید می شود نسبت به آینه دکوراتیو شیشه ای پایین تر می باشد.

آینه دکوراتیو

آینه دکوراتیو در واقع نوعی آینه کاری به سبک مدرن و امروزی محسوب می شود این آینه ها ممکن است به شکل تخت، سه بعدی و یا انواع اشکال هندسی مانند دایره، مستطیل، مربع و لوزی تولید شوند.
ساخت آینه دکوراتیو در صنایع شیشه و آینه گرجی با استفاده از بهترین متریال و در انواع و اقسام مختلف طرح ها و رنگ ها انجام شده و در اختیار مشتریان گرامی قرار می گیرد.


آینه دکوراتیو در طراحی داخلی

در طراحی داخلی فضاهای مسکونی تجاری و اداری می توان از انواع مختلف آینه دکوراتیو استفاده نمود و جذابیت های ظاهری و بصری زیبایی را به محیط اضافه کرد در ادامه مشهور ترین مدل های آینه دکوراتیو که در دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند آشنا خواهیم شد


آینه دکوراتیو تراش خورده

این آینه به صورت تخت طراحی شده و بر روی سطح آن برش های منظم یا نامنظمی به شکلهای لوزی یا مربع یا اشکال گوناگون دیگر با تراش دادن ایجاد شده است. معمولاً از این آینه ها در فضاهایی مانند سالن‌های اصلی، اتاق های پذیرایی، راهروها یا اتاق خواب استفاده می‌شود.


آینه دکوراتیو حجمی

این نوع از آینه های دکوراتیو حالت سه بعدی داشته و با توجه به این موضوع که باعث شکست نور میشود انعکاس بسیار زیبایی را در محیط اطراف خود ایجاد می نماید استفاده از این نوع آینه دکوراتیو در نزدیکی منابع نوری می تواند فضای زیبایی را در دکوراسیون ایجاد نماید.

آینه دکوراتیو

آینه دکوراتیو هندسی

همانگونه که از نام آنها مشخص است در اشکال هندسی گوناگون تولید می شود از این نوع آینه دکوراتیو می‌توان به صورت تکی و یا ترکیبی از آینه های مختلف در کنار یکدیگر که شکلی جورچین مانند ایجاد می‌کند استفاده نمود. این آینه ها ممکن است دارای قاب های مختلف طلایی نقره ای و یا چوبی باشد که می توان متناسب با فضای دکوراسیون از انواع مختلف آن استفاده نمایید همچنین ممکن است به جای برش داده شدن به شکل های هندسی برش ها به صورت حروف و نوشته های مختلف ایجاد شوند


آینه دکوراتیو سقفی

این آینه ها در سقف مکانهایی مانند اتاق خواب نصب میشود آینه های سقفی نباید وزن و سنگینی بالایی داشته باشد زیرا این امر امکان سقوط این آینه ها را افزایش می دهد همچنین زیر سازی های آنها باید به خوبی و درستی انجام گیرد تا احتمال سقوط آیینه کاهش یابد. آینه دکوراتیو سقفی باید دارای قابی محکم باشد آینه بر روی آن پیچ میشود.


آینه دکوراتیو ونیزی

یکی از مشهورترین و زیباترین انواع آینه دکوراتیو نوع ونیزی میباشد این نوع آینه برای اولین بار در قرن پانزدهم میلادی در کشور ایتالیا ساخته شده است آینه ونیزی شامل یک آینه تخت همراه با حاشیه های ظریف و بسیار زیبا است. اینها حاشیه ها در طرح های مختلف تهیه شده و با ظرافت و دقت هر چه تمام تر بر روی آینه پیچ می شود و جلوه بسیار زیبایی را در محیط ایجاد می نمایند.


آینه دکوراتیو آنتیک

این نوع آینه دکوراتیو ظاهر قدیمی و کهنه دارد به گونه‌ای که انگار سالها پیش ساخته شده است برای ساخت این نوع آینه دکوراتیو معمولاً جیوه اصلی پشت آینه را پاک کرده و به جای آن اسپری طلایی رنگی را می پاشند به این ترتیب آینه ظاهری قدیمی و کهنه خواهد یافت.
استفاده از آینه دکوراتیو خصوصاً در معماری مدرن بسیار توصیه می شود یکی از بهترین مکان ها برای استفاده کردن از این نوع آیینه اتاق ها و فضاهای بسیار کوچک است زیرا استفاده از آینه دکوراتیو سبب می شود فضای مورد نظر بزرگتر و روشن تر به نظر برسد.


خرید آینه دکوراتیو

برای انتخاب آینه دکوراتیو متناسب با فضایی که دارید می توانید با یک متخصص دکوراسیون داخلی مشورت نمایید. با توجه به فضای شما ممکن است آینه دکوراتیو طرح پروانه ای شکل، گرد، دیواری، تخت یا ونیزی به شما پیشنهاد گردد. قیمت آینه دکوراتیو نیز با توجه به نوع آن تعیین می شود در صورتی که قصد صرفه‌جویی در هزینه‌های خود را دارید کارشناسان ما به شما توصیه می کنند که به جای آینه دکوراتیو شیشه ای از آینه دکوراتیو پلکسی گلاس استفاده نمایید.


امروزه آینه دکوراتیو در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید شده و می‌توان از آن به عنوان دیوارپوش یا بخشی از دکوراسیون داخلی استفاده نمود


منبع : آینه دکوراتیو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد