تولید و ساخت لاکوبل و شیشه رنگی

شیشه لاکوبل چیست ؟
شیشه لاکوبل به نوعی از شیشه های دکوراتیو و تزئینی گفته می شود که امروزه کاربرد های متفاوت صنعتی و خانگی دارد. به طور کلی به شیشه هایی که پشت رنگی هستند شیشه لاکوبل می گویند.

این شیشه ها از یک طرف رنگی شده و این رنگ را طی عملیاتی با اضافه کردن لایه ایpvc یا سلیکون بر آن، ثابت می گردد.این لایه رنگی، به وسیله لمینت شدن محافظت شده و در حالت عادی رنگ خود را از دست نمی دهد. علاوه بر آن، در طی فرایند لمینت شدن، مقاومت این نوع شیشه های لاکوبل رنگی در برابر ضربه افزایش یافته و به این صورت در زمان شکستن، به تکه های بزرگ و برنده در تبدیل نمی گردد و به صورت تکه های خیلی ریز خرد در می آیند.

شیشه های لاکوبل هم به صورت شفاف ساخته می شوند و هم به صورت مات که در مدل های مات لاکوبل، نور کمتری از آن عبور می کند. شیشه لاکوبل رنگی به دلیل اعمال رنگ از یک سمت، تنها از یک طرف نما دارند و طرف دیگر قابل دیدن نیست.

تنوع بالای رنگ لاکوبل باعث شده است که طراحان و معماران بتوانند طرح های دکوراسیون شیشه ای بیشتری را در رنگ های مختلف طراحی و پیاده سازی کنند.

به طور مثال شیشه لاکوبل رنگی به دلیل امنیت بالاتر و طرح های زیبا و جذاب تر در محیط های آموزشی مانند کودکستان ها و مدارس نیز به کار می رود زیرا طرح ها و چاپ های متنوعی را می توان بر لاکوبل شیشه پیاده سازی نموده و سپس لمینت کرد.همچنین این شیشه رنگی لاکوبل را می توان به عنوان پارتیشن و شیشه های قسمت های اداری که نیاز به چاپ برند و آرم سازمانی هست نیز به کار برد.

از اولین برندهای تولید شیشه لاکوبل دکوراتیو، برند بلژیکی AGC بود که نام این شیشه را لاکوبل نامیده بودند که تا سال ها سهم بزرگی از بازار شیشه و آینه لاکوبل را در ایران به خود اختصاص داده بود.

اما امروزه با ورود فناوری و تکنولوژی تولید و ساخت لاکوبل و شیشه رنگی به ایران، شرکت های بسیاری در داخل، انواع محصولات شیشه و آینه رنگی را با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب تولید می کنند که یکی از آنها شرکت لاکوبل و شیشه رنگی گرجی است. انواع شیشه و آینه لاکوبل در این شرکت در طرح های متنوع تولید می گردد.


منبع : گلس گرجی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد