تولید و ساخت لاکوبل و شیشه رنگی

شیشه لاکوبل چیست ؟
شیشه لاکوبل به نوعی از شیشه های دکوراتیو و تزئینی گفته می شود که امروزه کاربرد های متفاوت صنعتی و خانگی دارد. به طور کلی به شیشه هایی که پشت رنگی هستند شیشه لاکوبل می گویند.

این شیشه ها از یک طرف رنگی شده و این رنگ را طی عملیاتی با اضافه کردن لایه ایpvc یا سلیکون بر آن، ثابت می گردد.این لایه رنگی، به وسیله لمینت شدن محافظت شده و در حالت عادی رنگ خود را از دست نمی دهد. علاوه بر آن، در طی فرایند لمینت شدن، مقاومت این نوع شیشه های لاکوبل رنگی در برابر ضربه افزایش یافته و به این صورت در زمان شکستن، به تکه های بزرگ و برنده در تبدیل نمی گردد و به صورت تکه های خیلی ریز خرد در می آیند.

شیشه های لاکوبل هم به صورت شفاف ساخته می شوند و هم به صورت مات که در مدل های مات لاکوبل، نور کمتری از آن عبور می کند. شیشه لاکوبل رنگی به دلیل اعمال رنگ از یک سمت، تنها از یک طرف نما دارند و طرف دیگر قابل دیدن نیست.


تنوع بالای رنگ لاکوبل باعث شده است که طراحان و معماران بتوانند طرح های دکوراسیون شیشه ای بیشتری را در رنگ های مختلف طراحی و پیاده سازی کنند.

به طور مثال شیشه لاکوبل رنگی به دلیل امنیت بالاتر و طرح های زیبا و جذاب تر در محیط های آموزشی مانند کودکستان ها و مدارس نیز به کار می رود زیرا طرح ها و چاپ های متنوعی را می توان بر لاکوبل شیشه پیاده سازی نموده و سپس لمینت کرد.همچنین این شیشه رنگی لاکوبل را می توان به عنوان پارتیشن و شیشه های قسمت های اداری که نیاز به چاپ برند و آرم سازمانی هست نیز به کار برد.

از اولین برندهای تولید شیشه لاکوبل دکوراتیو، برند بلژیکی AGC بود که نام این شیشه را لاکوبل نامیده بودند که تا سال ها سهم بزرگی از بازار شیشه و آینه لاکوبل را در ایران به خود اختصاص داده بود.

اما امروزه با ورود فناوری و تکنولوژی تولید و ساخت لاکوبل و شیشه رنگی به ایران، شرکت های بسیاری در داخل، انواع محصولات شیشه و آینه رنگی را با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب تولید می کنند که یکی از آنها شرکت لاکوبل و شیشه رنگی گرجی است. انواع شیشه و آینه لاکوبل در این شرکت در طرح های متنوع تولید می گردد.

به طور کلی، فرآیند تولید شیشه رنگی لاکوبل تک رنگ کاملا مکانیزه است و در مدل های چندرنگ، شیشه های لاکوبل به صورت نیمه اتوماتیک و با رنگ آمیزی با پیسوله تولید می گردند.

به طور کلی، فرآیند تولید شیشه رنگی لاکوبل تک رنگ کاملا مکانیزه است و در مدل های چندرنگ، شیشه های لاکوبل به صورت نیمه اتوماتیک و با رنگ آمیزی با پیسوله تولید می گردند.

کاربردهای شیشه لاکوبل رنگی در محیط داخلی بسیار متنوع است. مواردی مانند شیشه لاکوبل رنگی بین کابینتی، پارتیشن شیشه ای لاکوبل، آینه رنگی سرویس های بهداشتی و آینه رنگی حمام ، شیشه آکواریوم، درب های ورودی ساختمان است. کاربردهای دیگر این شیشه های رنگی در مکان های عمومی مانند لابی هتل ها یا استفاده از شیشه لاکوبل به عنوان کف سالن های مراسمات و اجلاس است.

در مدل های جدید دکوراتیو، بسیاری از اجزایی که تا کنون از متریال های دیگر تولید می شدند را می توان با شیشه لاکوبل رنگی نیز تولید کرد؛ مثلا کمدهای شیشه ای رنگی یک ایده زیبا خواهد بود یا میز شیشه ای رنگی لاکوبل با شیشه لاکوبل رنگی بین کابینتی تطابق و هماهنگی بالایی دارد.

در واقع شیشه لاکوبل رنگی، به دلیل بالا بودن ایمنی و زیبایی فوق العاده کم کم جایگزین بسیاری از مصنوعات چوبی مانند ام دی اف شده و امروزه طراحی تمام شیشه برای آشپزخانه داخلی دور از انتظار نیست. به ویژه که شیشه و آینه رنگی لاکوبل بسیار مقاوم است و شست و شوی این نوع آینه های رنگی هیچ محدودیتی ندارد و برای استفاده در محیط های مرطوب مانند سرویس بهداشتی، استخرها کاملا گزینه مناسبی خواهد بود.

شیشه رنگی لاکوبل از شیشه خام ساده تولید شده و در ابعاد و رنگ های مختلف قابل سفارش و برش است و از این نظر هیچ محدودیتی ندارد. در فرایند تولید و ساخت لاکوبل رنگی، ابتدا شیشه خام را در اندازه موردنظر برش می زنند. سپس با استفاده از دستگاه لاکوبل زنی، رنگ را بر آن اعمال می کنند.

اگر تکه های مورد نظر لاکوبل شیشه بسیار بزرگ باشد، این تکه ها را می توان با چسب مخصوص یو وی به هم متصل نمود. اگرشیشه های رنگی را در مکان هایی استفاده می کنید که قابلیت شست و شوی مدوام ندارد یا شفافیت این شیشه ها برای شما اولویت دارد، به شما پیشنهاد می دهیم که نمونه های کریستال شیشه رنگی را انتخاب کنید تا نمای شیشه ای شما درخشان تر به نظر بیاید.

در همه مدل های شیشه لاکوبل رنگی، زمانی که ابعاد شیشه رنگی بیشتر از ابعاد استاندارد هست، باید بعد از رنگ آمیزی شیشه لاکوبل، حتما طی فرآیند سکوریته کردن، مقاومت شیشه را افزایش داد. سکوریته کردن معمولا با قراردادن شیشه رنگی در حرارت های بالا صورت می گیرد.

اگر شیشه لاکوبل رنگی به صورت خم و منعطف سفارش داده شده باشد، معمولا شیشه خام را در قالب فلزی مورد نظر قرار داده و سپس در کوره، همراه با هم گرما داده می شود تا شیشه رنگی به شکل قالب ، حالت پیدا کند.

شیشه لاکوبل دکوراتیو را در مدل های مات و شفاف و در اندازه های مختلف در شرکت شرکت لاکوبل و شیشه رنگی گرجی قابل سفارش است. تمام محصولات شیشه و آینه رنگی موجود در گروه صنایع شیشه و آینه گرجی، با کیفیت بالا و طبق آخرین تکنولوژی روز تولید شده و خدمات پس از فروش را شامل می شود.

درباره سفارش و قیمت این محصولات، قیمت شیشه لاکوبل ساده را با توجه به طرح و ابعاد مورد نظر خود می توانید از کارشناسان فروش شرکت صنایع شیشه لاکوبل گرجی به صورت حضوری یا با تماس با شماره های درج شده در این سایت مشاهده نمایید.

دقت فرمایید که به دلیل اضافه شدن فرآیند لمینت و سکوریت مضاعف در اندازه های بزرگ تر از ابعاد استاندارد، قیمت شیشه لاکوبل بین کابینتی در اندازه های بزرگ معمولا بیشتر است.


منبع : گرجی گلس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد